ویزای تحصیلی به آلمان

صفر تا صد ویزای تحصیلی به آلمان

جهت دریافت ویزای تحصیلی به آلمان، گرفتن ویزای تحصیلی آلمان لازم و ضروری به نظر می رسد. معمولا برای دریافت ویزا، ابتدا باید یک درخواست پذیرش برای دانشگاه های این کشور فرستاده شده و در صورت موافقت، مدارک لازم برای دریافت ویزا فراهم گردد. اگر متقاضی تحصیل در این کشور منع قانونی نداشته باشد، به راحتی می تواند ویزای تحصیلی را دریافت کرده و برای ادامه تحصیلات خود به آلمان ویزا شوند

راحت ترین دانشگاه برای پذیرش آلمان

همه کسانی که علاقه مند هستند به این کشور ورود پیدا کرده و تحصیلات خود را در آن ادامه دهند، می خواهند روندی راحت و بدون دردسر برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان طی کنند. یکی از روش هایی که به متقاضی کمک می کند به آسان ترین شکل ممکن به این کشور سفر کرده و تحصیل خود را ادامه دهد، انتخاب راحت ترین دانشگاه برای پذیرش آلمان است. نام برخی از این دانشگاه ها را در ادامه ذکر کرده ایم:

  • یکی از دانشگاه های این کشور که گرفتن پذیرش از آن بسیار راحت است، دانشگاه بین المللی شیلر می باشد. این دانشگاه در رشته های پرستاری، مدیریت، تجارت بین المللی و روابط بین المللی دانشجو می پذیرد.
  • دانشگاه بن از دیگر دانشگاه های این کشور است که آن نیز شرایط خوبی برای متقاضیان ویزای تحصیلی به آلمان فراهم کرده است. گرفتن پذیرش از این دانشگاه سخت نیست و دانشجویان در رشته های فلسفه و اخلاق، زیست شناسی، حقوق و غیره می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند.
  • دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین نیز از دیگر دانشگاه های آلمان است که گرفتن پذیرش از آن کار سختی نیست. رشته های معماری، مدیریت دیجیتال، طراحی گرافیک و غیره در این دانشگاه تدریس می شوند.

دریافت ویزای تحصیلی آلمان شرایط سنی ویزای تحصیلی به آلمان

شرایط سنی ویزای تحصیلی به آلمان موضوع مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود. برای تحصیل در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به نکات زیر که در رابطه با شرایط سنی است، توجه داشته باشید:

  • کسانی که قصد دارند برای شرکت در مقطع لیسانس، در قالب ویزای تحصیلی به آلمان بروند، باید حداقل 18 سال سن داشته و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند. حداکثر سن برای شرکت در این دوره نیز 21 سال است.
  • کسانی که قصد دارند برای گذراندن مقطع کارشناسی ارشد به کشور آلمان سفر کنند باید زیر 30 سال سن داشته باشند.
  • علاقه مندان به شرکت در دوره دکتری که در مورد شرایط سنی ویزای تحصیلی به آلمان چیزی نمی دانند، خوب است توجه داشته باشند که برای تحصیل در این مقطع شرط سنی تعیین نشده است؛ مگر آنکه فرد بخواهد از بورسیه استفاده کند.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان

چنانچه علاقه مند به تحصیل در حوزه پزشکی هستید، باید در مورد شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان نیز اطلاعاتی داشته باشید. عموما برای پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی در آلمان، محدودیت سنی وجود ندارد، اما خوب است به خاطر بسپارید که کشور آلمان از پذیرش افرادی که بین دوره های تحصیلی شان، فاصله زیادی افتاده است، خودداری می کند. البته گاهی مواقع نیز این کشور، متقاضیانی را که سن آنها 26 سال بوده و موفق شده اند ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنند، در این رشته تحصیلی پذیرفته است.

تحصیل در آلمان با دیپلم

آیا می توان برای تحصیل در آلمان با دیپلم امیدوار بود؟ پاسخ این سوال، بله است. افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل بپرداز‌ند، در صورتی که مدرک دیپلم خود را با نمرات خوبی گرفته باشند، می توانند برای یکی از دانشگاه های کشور آلمان تقاضای پذیرش بفرستند و در صورت موافقت با دریافت ویزای تحصیلی آلمان، به این کشور رفته و تحصیلات خود را ادامه دهند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان

موضوع مهمی که ذهن علاقه مندان به ادامه تحصیل در کشور آلمان را به خود درگیر می کند، شرط معدل برای تحصیل در آلمان است. کشور آلمان برای پذیرش متقاضیان با استعداد، در سال 2021 برخی قوانین خود را تغییر داد که شرط معدل نیز یکی از آنها بود. بر طبق قوانین تازه افرادی که معدل آنها از 15 کمتر باشد، شانس کمتری برای پذیرش در دانشگاه های این کشور داشته و کسانی که قصد دارند در رشته هایی مانند پزشکی تحصیل کنند باید معدل آنها از 18 بالاتر باشد.

معدل لازم برای بورسیه آلمان

معدل لازم برای بورسیه آلمان یکی از موضوعاتی است که نیاز است در مورد آن هم نکاتی ارائه گردد. کسانی که قصد دارند برای گرفتن بورسیه و ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند می بایست بدانند، حداقل معدل برای رفتن به یکی از دانشگاه های این کشور در قالب بورسیه، 15 است. توجه داشته باشید که هر چه رزومه تحصیلی و سوابق تحصیلی متقاضی بهتر بوده و معدل بالاتری کسب کرده باشد، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهد داشت.

 

ویزای تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای برخی علاقه مندان به ویزای تحصیلی پیش می آید این است که آیا می توان برای ویزای تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان اقدام کرد؟ پاسخ این سوال، آری است. اگر به موسسه ها و مجموعه های حرفه ای و مطرح ویزای تحصیلی مراجعه کنید به شما کمک خواهند کرد، بدون داشتن مدرک زبان اقدامات لازم برای ویزای تحصیلی به این کشور را انجام دهید.

ویزای تحصیلی آلمان

برای ورود به کشور آلمان و تحصیل، باید ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کرد. جهت دریافت این ویزا، مدارک متفاوتی نیاز است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی آلمان در صورتی صادر خواهد شد که افراد از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش داشته باشند.

قیمت ویزای تحصیلی آلمان

برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان، می بایست هزینه ای پرداخت گردد و کسانی که هزینه صدور آن را پرداخت نکنند، ویزایی دریافت نخواهند کرد. هزینه ویزای تحصیلی آلمان در حال حاضر چیزی حدود 80 یورو است.

مدارک ویزای تحصیلی آلمان

مدارک ویزای تحصیلی آلمان به شرح زیر است :

  • ارائه دو سری کپی از شناسنامه
  • ارائه پاسپورت
  • عکس رنگی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • پر کردن فرم مخصوص دریافت ویزا
  • اثبات توانایی مالی لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه سوابق کاری
  • انگیزه نامه

 

کمک خواستن؟ 
مشاوره رایگان
سلام! برای چت کردن در واتس اپ یکی از اعضای ما را در زیر کلیک کنید
ما معمولا در چند دقیقه پاسخ می دهیم